午後 坐在玉泉湖畔
涼風吹彿
感到秋意已來
夏天 就這樣過去了~
 
今夏 我在雲南
 
 
我們的去年夏天  —ABBA 阿巴合唱團
Our Last Summer

 

Our last summer   ABBA


I can still recall our last summer

I still see it all
Walks along the Seine, laughing in the rain
Our last summer
Memories that remain

We made our way along the river
And we sat down in the grass by the Eiffel tower
I was so happy we had met
It was the age of no regret
Oh yes
Those crazy years
That was the time of the flower-power
But underneath we had a fear of flying
Of getting old, a fear of slowly dying
We took the chance
Like we were dancing our last dance

I can still recall our last summer
I still see it all
In the tourist jam, round the Notre Dame
Our last summer
Walking hand in hand

Paris restaurants
Our last summer
Morning croissants
Living for the day, worries far away
Our last summer
We could laugh and play

And now you're working in a bank
The family man, the football fan
And your name is Harry
How dull it seems
Yet you're the hero of my dreams

我們的去年夏天  
電影劇情翻譯

我還記得去年夏天
我還記得

走在鄉間的小路,那是細雨蒙蒙的一天
時間就定格在去年夏天
記憶還揮之不去

我們一起在河邊漫步
我們一起翻越高山 來到艾菲爾鐵塔
我們如此的高興
我們沒有任何的遺憾
一切都如此的美好

那是多麼瘋狂的年代
我們擁有無窮的力量
但是 時過境遷 我們眼看著時間飛逝

花開花謝 慢慢的枯萎 死去
我們想法設法
就如同我們在地球上舞蹈一般

我還記得當年 去年夏天的情形
還能見到當時的你
在無憂無慮的生活
我倆的去年夏天
這是我們一起度過的美好時光

這是多麼的難忘
我們共同度過的夏天
我想聽到那首歌曲
一起嬉戲歡鬧 無憂無慮的生活
我們共同度過的去年夏天
我們時常還會想起

即然如此 為什麼要離開
不想繼續生活下去嗎
為什麼如此的匆忙
我們留下了照片
你是我夢想中的英雄

我們的去年夏天

西洋歌曲英漢對照

 

我仍然記得去年夏天
我依然能夠看見
在塞納河畔散步,在雨中歡笑
我們的去年夏天
記憶猶存

我們沿著河邊走過
坐在艾菲爾鐵塔旁的草地上
我很高興我們能夠相遇
那是個無怨無悔的年代
是的
那些瘋狂的歲月
那是屬於花童的時代
但私底下我們害怕飛行
害怕變老,害怕苟延殘喘
我們把握住機會
彷彿那是最後一支舞

我仍然記得去年夏天
我依然能夠看見
在觀光人潮中,在巴黎聖母院四周
我倆的去年夏天
手牽著手散步

巴黎的餐館
我倆的去年夏天
和早晨的牛角麵包
把握今天,煩惱遠在天邊
我倆的去年夏天
可以盡情笑鬧嬉戲

如今你在一家銀行上班
你已婚,是個足球迷
你的名字叫哈利
說來多可笑啊
你仍是我夢想中的英雄

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    峻霖 Leon 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()